Zallybrally...

Igår var det Zally-tisdag så jag red henne en sväng i paddocken. Hon har haft en lugn period ett tag nu, men Fia sa att hon varit lite busig igår. Zally är ju lite som Zally är.. 
 
Hon var fin men något spänt i början. Gjorde lite alla möjliga övningar, skänkelvikning, öppna/sluta och sånt. Mot slutet gjorde jag lite galoppombyten. De första gick bra, nått språng efter i bak men ändå fina. Men sen kom hon på vad hon skulle göra och blev jättebusig. Eftet bytet drog hon iväg och gjorde några konstiga krumsprång av något slag, skicka bakbenen i luften i bytet och osv, hahaa.. Ajaj, men jag satt kvar iallafall! Tyckte det var lite för  blött i paddocken för att ramla av.
 
Jag planerade om lite i veckan, så Fis fick vila idag. Sen markarbete imorrn och tömköras på torsdag. Awesome! :)
 
Åh, sen kan ju statistiken börja fungera igen, tack!

Kommentarer
Postat av: Gissa :D

FISFIS KOMMENTERA MIN BLOGG ::')

2012-09-26 @ 11:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback