Tisdagen den underbara 18e september

Gash, min dag har varit toppen (nåja, nästan..). Skulle till tandläkaren imorse, de tog typ en kvart sen kunde jag cykla till skolan. Missade alltså första lektionen. Sen hade vi svenska och lunch. På spanskan skulle jag på utvecklingssamtal som det så fint heter, så jag missade den lektionen också, synd... hehe...
Mötet gick bra och även det var avklarat snabbt. Därefter hade vi hemkunskap och efter det elevensval. Det roliga är att jag har hemkunskap på elevensval. Man känner sig dock inte liiite tjock när man cyklar hemåt.
 
Efter skolan rensade jag nästan klart mitt rum. Lite kvar nu, sen ska det målas om och fixas. Awesome!
När pappa kom hem åt vi mat sen åkte vi till stallet. Först red jag Zally i paddocken. Det slutade regna precis när jag tränsat, tajming!
 
Zally var mjuk och fin. Hon var framåt och arbetsvilligt. Jag la fokus på att hitta en lägre form där hon kunde gå på lite extra framåt. Mycket volter och bågar, men också en del runt fyrkanten. Zally får ju sina idéer om att vissa saker helt plötsligt är läskiga, men de är bara att jahaa, sen rida tillbaka till det läskiga. Men Zally är Zally och lever upp till sin färg - blodin.. Skämt å sido så är hon väldigt snäll och rara och jätterolig att rida. 
 
Fisen longerade jag i paddocken, hon brukar inte villa jobba riktigt ordentligt när man bara har snodden på, men idag arbetade hon på bra. Sen till det som gjorde att min dag bara nästan blev helt bra. Fis blev skrämd av några som öppnade en dörr bakom henne. Sen kom ridskolehästarna bakom buskarna vid andra sidan paddocken och det var ganska mörkt så hon vart lite skärrad. Sen står dörr-skrämmarpersonerna vid paddocken och glor på mig och Fis. De kommenterar situationen, inge dumt alls, och inte illa menat, men jag blir så irriterad när man a-l-d-r-i-g får vara ifred eller göra nå själv. I samma veva kom det ett par tossiga unghästar och skulle in i paddocken. Då gav jag upp och gick in. Jag orkar inte hålla på när personer står vid paddocken och glor på mig, samtidigt som jag inte ta ut Fis på linan igen eftersom jag vet att hon är spänd och lite uppjagad och skulle då dra ivägen några gånger. Unghästarna som redan var spända när de kom skulle ju ha gått i taket. Jag vill inte vara orsaken till att någon blir skadad.
 
Imorgon försöker jag igen, direkt efter skolan. Då är det inte så många där. Då kan jag göra det lugnt och utan att behöva irriteras av en massa saker.. Det ska bli skönt när vi hittar nytt stall.. :)

Kommentarer
Postat av: Gissa :D

HÄJ :D

2012-09-26 @ 11:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback