Lördag 15 september

Dressyrträning idag. När jag värmde upp gjorde jag inte speciellt mycket, bara lät henne gå i alla gångarter. Eftersom jag hoppade igår och hon var så fin då, så var hon fin då så var hon superfin idag också. 
 
När träningen började jobbade vi lite med trav och övergångar. Sen några skänkelvikningar på diagonalen. Där var  hon finfin. Mjuk och lydig. Efter det skulle vi göra ett jobb med öppna/sluta på långsidan. Öppna fram till mittenbokstaven, 10meters volt och sluta till hörnet. Jag har inte gjort varken öppna eller sluta med Fis sen Vetlanda (juli, hehe..) så det tog ett par innan det släppte. Det vart inte så mycket tvärning, det orkar hon inte än, utan mer fokus på böjning i bålen. När det är starka där, så blir tvärningen lättare sen. 
 
I galopparbetet skulle vi rida runt fyrkanten, och på långsidorna skulle vi göra en båge in. Först in till kvartslinjen, sedan öka in till medellinjen och lite till. Där var Fisen jättestark i början. Jag fick göra flera avbrott och få tillbaka henne att lyssna på mig, men sen släppte det och hon fick jättefin och runda galopp. Det är synd att hon tappat så mycket sen innan sommaren, med styrkan. 
 
Vi avslutade passen med att göra en övning med förberedande till bakdelsvändning sen avtravning.
Jättebra pass, och hon var mjuk och fin i sidan hela tiden. Så jag är jättenöjd!
t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback