Fredag 14 september

Efter en liten inspirationskick så tänkte jag skriva om dagens ridpass. Det blev ganska sent eftersom vi hade kvällsfodring och lite saker störde i passet så jag fick stå och vänta en stund.
Iallafall så red jag lite markarbete eller hoppning med fokus på lydnad. Två små räcken med 22 meter avstånd anpassat för 8 galoppsprång. Tanken var att få 8 jämna språng och kunna rida henne ordentligt mellan hindrena.
 
Fis var fin på framridningen, lite seg innan hindrena kom fram. Hon sitter fast lite överallt men vi ska boka tid hos equiterapeuten ganska snart, det behövs verkligen. De första språnget slarvhoppade hon, men sen hoppade hon fint. Det var svårt att få till åtta galoppsprång emellan, Fis gick på 7, ibland 6. Problemet är att hon kör upp huvudet och blir då inte lika lätt att reglera. Hon blir absolut inte dum på något sätt, men jag är ju lite av en perfektionist och vill att det ska fungera på mitt sätt när jag har bestämt mig hur jag ska rida. Så jag la in lite volter mellan hindrena för att få tillbaka henne och lyssna ordentligt. 
I slutet la jag upp ena räcket lite så hon fick hoppa lite och inte bara "kliva över". Men även fast det var runt 80 känns det inte ens som hon tar i.. Får ta någon dag och hoppa lite mera och högre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback