October 16th

Ganska chill dag i skolan, slutade tidigt! Stannade med Sara hos Ebba en stund på vägen hem, så hon kunde hjälpa mitt intelligensbefriade huvud att förstå hur man kan lyssna på musik i iPhonen.. När jag kom hem vart jag sugen på knäckemacka (as always..). Som tur va var mor hem och vände precis då så jag fick skjuts till Coop för att inhandla knäckebröd och mjölk. Det blev en rask promenad hem.
 
Åkte ut till stallet strax före femtiden. Eftersom paddocken är vatten (as always..) red jag Zally i lilla ridhuset. Måste flika in att lilla ridhuset är väldigt litet. Det är 16x36m, men det känns som att rida på en stor volt. Sen har jag alldtid (o)turen att rida när någon ska longera, så tänk er att rida passet på en 15m volt.. Aja, det är tak över  huvudet iaf! Hon var fin, mjuk och lagom fram. Det blev inget kompicerat pass utan mest lite lösgörande och övergångar. Efteråt fick hon en noggran avborstning och lite gos. 
 
Fiselis fick vila idag. Hon fick också en noggran borstning och lite gos. Åh, vad skönt det ska bli att klippa henne snart! Såg att ridskolan hade skrivit att det var seriehoppning på söndag, och då tänkte jag vara med, men nu hade de tagit bort det. Ska kolla upp det. Annars får jag hoppa lite själv på söndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback