November 6th

Tisdag = Zallydags! Alltid lika kul att rida henne! Zally har ju sina idéer för sig, och gör sina Zally-språng ibland. Tur man är en jäkel på att sitta kvar!
 
Jag gick in i lilla eftersom jag visste att Zally skulle vara superpigg. Hon vart nämligen klippt i helgen.
Skrittade fram, jobbade henne låg i alla gångarter. Sen började jag med lite travjobb. Skänkelvikningar och öppnor på diagonalerna. Öppna, sluta, förvänd öppna och förvänd sluta på långsidorna. Jag har inte ridit förvända öppnor och slutor så mycket förut så det är kul man kommer på nya övningar till ridpassen. 
Zally var som vanligt duktig på det, men jag är inte nöjd med min sits i hennes trav! Nej, nu blir det plankan 3min varje kväll framöver så bålen stärks!
 
I galoppen vart hon megapiggelin! Började med att rida tempoväxlingar runt fyrkanten innan jag gick över till enkla byten. De första blev inte bra, hon var lite stark och jag satt inte emot tillräckligt. Men det lossnade snart och det blev fina enkla byten. Gjorde ett vanligt byta och men då fick hon bockanfall, haha.. Sist travade jag av i låg form innan jag skrittade av henne för hand.
 
Fisen fick vila idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback