November 5th

Felicia fick gå lugnt idag. Mest skritt och lite travjobb. Lilla var bokat så det blev ute i paddocken i regnet.
Hon var fin och mjuk. Jag gjorde mycket skänkelvikningar och böjande för att få igenom hela henne. Var noga med att hela tiden få lika stöd- och att hon skulle vara mjuk i båda sidor. 
 
Sen älskar jag att ha hästen på ett ridskoleområde. Massa barn som springer över stallplanen, och en häst som har lite för mycket energi och attityd för tillfället. Så fort hon det kommer ett barn eller någonting som låter eller rör sig så blir hon rädd och sticker eller försöker hitta på någonting. Eller hon blir "rädd" ska jag säga för det är bara en anledning att komma bort från jobb en stund och få busa lite. Hon hinner allt med å bocka lite när hon fått fart!
Hon är absolut inte en häst som smiter från arbete hela tiden, utan hon gillar (för det mesta) att arbeta, men just nu har hon lite mycket attidtyd så hon hittar på lite hyss då och då. Meeeen om inte annat har jag blivit en jäkel på att sitta kvar på busande hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback