November 3rd

Clinicen var jättebra och givande. Den handlade om grundridning och det visades hästar från 5åringar till en grand prix-häst. Hasse Hoffman som höll clinicen är dansk så det tog en stund innan man kom in i danskan så man kunde förstå vad han sa. Sen var han väldigt rolig, helt plötsligt kastade han sig ner på marken och började göra armhävningarn! Han visade också mycket med kroppen hur hästen ska arbeta och övningarna skulle göras.
 
Nu på kvällen åkte jag ut till stallet. Jag och Frida hade lördagsmys i ridhuset med radion poppandes. Jag red barbacka idag igen och Fisen var superfin! Hon försökte inte ens bocka när jag galoppera (?!). Gjorde lite alla möjliga övningar, ett riktigt bra pass får jag lov att säga. Duktig ponny och duktig alex! =)
Hasse Hoffman, Ulla Håkansson och Eva-Karin Oscarsson, lånad bild från RS fb-sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback