Träningar

Har haft två riktigt bra träningar idag och igår. Idag red jag med laget och igår red jag själv. Igår jobbade vi mycket med lösgjordhet och hon var riktigt fin. Mjuk och fin med kontroll på båda sidor. Vi jobbade även mycket med den förvända galoppen igår. Det börjar bli riktigt bra i ena varvet, men andra fattas det en hel del. Bara å jobba på!
Jag fick rida på volten i den förvända och ställa innåt. Då måste man ha koll på ytter och styra och benen. Det var som att rida åt fyra håll samtidigt.. Men bra träning!
-
Idag har vi jobbat lite med programdelar. Fisen var jättefin idag, inte riktigt lika lösgjord från början utan det tog en stund. Sen flöt allt på och hon var finfin. Vi red lite skänkelvikning på diagonalerna och det gick bra. Sen tränade vi uppridning i galopp. Felicia förstod efter nån uppridning att det skulle vara halt och bröt av till trav när jag vänt upp på medellinjen så då fick jag rida hela i galopp istället. Sen fick vi till ett par bra!
-
Imorgon är det tävling i Hallsta. Johanna följer med och coachar! Rider bara en LB med mål att gå framåt, haha. Nejdå, rider inte för placering utan för att ha kul och inte behöva rids ihjäl sig för att hon ska gå framåt. Jag tyckte pappa och Astrid formulerade det hela väldigt väl igår:
Pappa: - Hon ser ut som ett skruvstäd inne på banan, sen när det går framåt lite blir får hon mycket snyggare sits.
Astrid: - Hon måste nog se ut så för att ponnyn ska gå framåt över huvudtaget...
Klockren, exakt så är det! :D

Kommentarer
Postat av: TeamKT

Kolla gärna vår blogg, http://teamkt.blogg.se

Uppdaterar regelbundet med nya foton och videos! :)

2012-05-05 @ 16:34:35
URL: http://teamkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback