Uteritt

Påååskloooov! Äntligen! Vår mattelärare räknade snabbt ut idag att det bara är 35(!!!) skoldagar kvar! =)
Vi fick sluta en timme tidigare idag, så jag och pappa åkte till farmor för fredagsfika. Sen åkte fick jag skjuts till stallet. Mockade, fixade och ja ni vet allt runt omkring. Sen red jag ut i det "fina" vädret.
Skrittade grusvägen och Fisen var faktiskt lugn och avslappnad. Hon har varit så himla jobbig när man ridit ut själv. Vägrat gå på dit-vägen och typ haft damp på hem-vägen. Men även fast det blåste storm ute så gick hon och frustade. Det var bara Emmeli som var lite läskig när hon cyklade, men hon var snäll och hoppade av förbi Fisen.

När jag kom bort till slutet av vägen red jag ut på en äng och travade några varv i båda hållen där. Hon var lugn då också, lite spänd och taggad bara. Sen skrittade jag hemåt igen. Där var hon lite piggare och alertare än åt andra hållet, men höll sig i skinnet. Jag ställde igenom och flyttade över vägen.
Det gick superbra ända tills vi kom till ridskolan. Då kom Angelica bakom på cykel och Fisen blev skiträdd! Resten av vägen till stallet taktade, studsade och dampade hon. En stackars förälder vid ridskolan såg helt förskräckt ut xD

Även fast hon dampade lite i slutet så är jag nöjd med passet. Även fast det blåste storm ute så var det lite mysigt!
Imorgon är det träning på schemat, och på söndag smäller det!! =)
Gaaaah, får DAMP. Mobilbilderna blir aldrig åt rätt håll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback