trött..

Nu har jag jobbat i två dagar, och är redan helt slut när jag kommer hem! Om ni missat det har jag praktik i två veckor på dagis. Det är faktiskt två "fröknar" som kommit ihåg mig sen jag gick där för sisådär 10 år sedan!
-
Jag hade iallafall båda hästarna idag. Zally var först ut. Jag har inte ridit henne på tre veckor ungefär då jag varit sjuk o mycket i skolan. Idag jobbade jag mycket med tempoväxlingar, övergånar och lite grundläggande. Sen lyckas jag alltid pricka in när någon ska longera samtidig. Och när man har ett ridhus på 16x32 så är det trångt vill jag säga. Då får man en 15m volt att jobba på..
Är nöjd med passet överlag, och hon kändes mjuk och kanonfin. Dock jag kan fortfarande inte sitta ner utan att studsa som en gummiboll ;)
-
Felicia hade jag tänkt släppa i ridhuset och busa samt fortsätta träna på det vi gjorde förra gången. Har varit grymt taggad på att göra det i säkert 2 veckor nu! Det funkar så bra, och det är kul att pröva på något nytt. Jag tog med en longerlina ut och tänkte longera med lös lina en stund först (hon är inte riktgit mogen för löslongering än) men med min vanliga otur kom det såklart en massa folk in och skulle rida. Eftersom jag tycker det är så himla, himla drygt när folk longerar när jag rider så visade jag hänsyn och gick ut. Jag tycker ridning går före longering (+ att jag bara hade grimma på och ifall hon skulle få spunk lixom). Men, men.. Får väl vänta en vecka till....... :'( :'(
Glad och sur, haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback