Träning :)

Gud! Vilken underbar ponny jag har! :D
-
Det var dressyrträning idag hos Astrid. Privat, alltså inte gruppen. Vi kom dit och jag red fram i lugn och ro. Hon svarade inte riktigt för skänkeln eller var fram för hjälperna då, men det löste sig sen.
Vi började träningen och för första gången släppte hon direkt så vi kunde börja jobba med samlingen. Som det brukar var i slutet av ett pass var det på en gång nu utan att behöva sitta och traggla. Båda jag och Astrid vart superglada!
Jag fick jobba mycket övegångar och mycket med sits och inverkan. Nu när hon var så mjuk och fin är min kropp inte van vid det, utan det är vad vid att hela tiden få jobba med att lösgöra osv. Nu fick jag koncentrera mig på migsjälv mer och mer. I galoppen vart hon lite trasslig, men även fast hon drog sig ur form och var lite stretig i fattningarna var det ärdå stor kvalitét på galoppen. Jag kunde korta henne och hon drog inte iväg och blev lång som hon brukar. Hon får ju sina ryck och ställer sig på bakbenen då och då, menmen..
I slutet fick vi göra övningen halv igenom med skänkelvikning. Inte bara skänkelvikning, utan nån ökning eller böja på linjen också. Vad som behövdes iallafall. Sen gjorde vi några diagonaler med ökningar också.
-
Kan sammanfatta hela träningen med ett stort Big Yes! Jag red vekligen för kung och fosterland, och ponnyn leverarade. Det lossnade en bit till för oss. Astrid var också jättenöjd med träningen och passet!
Detta behövdes verkligen för mitt självförtroende. Det har varit i botten ett tag nu, men idag vände det! Behövde verkligen denna träning, när det fungerade för oss. Inte som det har varit de senaste träningarna när jag fått kämpa och kämpa utan resultat. Nu gick det och jag fick resultat + en massa beröm och positiva ord från Astrid!
Det behövdes verkligen för mitt självförtroende nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback