Träna program!

När ni ska träna in ett nytt dressyrprogram, hur bär ni er åt då? Räcker det med att nu kollar på det några gånger, ritar ni upp det, eller springer ni runt på mattan hemma som galningar?
Jag brukar kolla igenom programmet ett par gånger. Sen ritar jag upp programmet med fingret (oftast vid datorn, så jag snabbt kan kolla hur det var om jag glömt). När jag upprepat detta tills jag kan det någorlunda brukar jag springa på en matta etc tills jag är säker. Om det är lång tid kvar till tävlingen bruka jag försöka rida igenom det medan jag rider fram utan att ställa krav, bara så jag lär mig vägarna. Sen är jag så duktig att jag oftast kommer på ett par dagar innan att jag kanske ska lära mig programmet också.. =)
-
En sida som jag alltid lär mig programmet på är Stallbacken! Där finna nästintill alla program uppritade att kolla på. Från LE till Grand Prix, WE-program till fälttävlansprogram. Mycket lättare än de skriftliga programmen. Rekomenderas!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag brukar först kolla på youtube, söka på pogrammet och ordet ''vinst''. För då kommer ju liksom de bästa fram och man blir liksom lite taggad;) När jag har fått in det i skallen så springer jag runt på mattan:)

Men hästgalen som jag är så brukar jag ALLTID tänka hur jag rider programmet, och VINNER (!) innan jag ska sova.

2012-03-03 @ 14:10:57
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: sara

På den tiden jag "tävlade" dressyr (haha klubbtävling men iaf.. ;) ) behövde jag bara läsa igenom programmet ca 3 ggr, oftast blev det kvällen innan då jag hade glömt att göra det tidigare. Hänt att jag fått leta på ett program ca 1 timme före uppvärmning för jag hade glömt att göra det innan xD

Tur att man har lite halvt fotografiskt minne ^^

2012-03-03 @ 14:25:03
URL: http://rosainmyheart.blogg.se/
Postat av: isa

asfin header!!!!!

2012-03-03 @ 17:34:38
URL: http://isabellellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback