Ridning och shopping

Hela gårdagen spenderades igår i Västerås för shopping. Fick med mig lite grejer hem, mestadels kläder. Kan visa er senare. På kvällen red jag Felicia i paddocken. Jag red på Aachen och gummibett, och då blir hon lite tjafsig i munnen på det så på framridningen la jag fokus på att hon skulle ta stöd och jobba lågt istället för att streta och hänga lite i bettet. Det fungerade bra och hon vart fin. Sen i galoppen fortsatte jag med det vi jobbade med på träningen i fredags, att hon ska korta högersidan i fattningarna och galoppen.
Det gick bra nån gång, innan hon kom på vad jag ville. Då kom envisan fram. Hon vägrade gå framåt, reste sig, ryggade och grejade. Det gjorde hon visserligen hon Astrid också, men inte lika mycket som nu. Jag gav mig fan på att det skulle gå och att jag skulle vinna, så jag bad pappa hämta ett par sporrar. Dock hade jag bara 20mm sporrar i stallet, men det fick gå.

Men nehä, då sura hon ihop totalt. Efter att hon ryggar två-tre varv i paddocken tog jag av mig sporrarna och fick en dressyrspö istället (hade ett kort innan sporrarna bara). Sen satte jag på "handikappsnören" (som jag kallar det, haha). Då sätter jag sporremarna där man fäster martingalen. Detta för att hon är så jävulusiskt stark, och då kan man hålla i snöret plus tygeln och det hjälper till att hålla handen så hon inte drar. Det var faktiskt Astrid som gav mig det tipset, och jag fick ha det på hennes lektioner för ett tag sen.

Då gick det lite bättre. När jag efter 20 min fick en-två bra fattningar och galoppkvalité i båda varven så gav jag mig för dagen. Även fast hon inte gick i form eller att ställningen var bra så var hon kort i högersidan! Envis ponny = ännu envisare ryttare..
"Handikappsnören" =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback