Godnatt!

Nu ger jag mig för idag. Skola imorgon för första gången på en månad(!!!!!). Eller ja, 26 dagar, så typ en måndag! =)
Idag har hästarna blivit motionerade. Först Zally. Det blev ett lugnt pass i skritt och lite trav. Mycket skrittjobb med flytta, framdelsvändninigar, halt-rygga och så vidare. Jag tycker fortfarande dt är jobbigt att rida ihop henne ordentligt, och nu när jag inte är helt frisk går det inte. Bättre med lilla Fis =)
Fisen fick ett litet pass i paddocken. Det "vanliga" tränset var hemma, och pappa gjorde iordning henne så jag red på bubbelbettet. Det gick faktiskt riktigt bra! Hon var lite seg i början, men sen fick jag ett spö. Då går hon fram automatiskt, bara jag håller det i handen. Hon gick somsagt superbra. Hon var långt ifrån lika start och jobbig som med tränsbettet. Men bubbelbettet är ju skarpare så. Det var så skönt att rida utan att hon blev stark. Det blir hon oftast när jag rider ihop henne och samlar. Nu red jag ju iuförsig inte så mycket samling idag, utan endast två-tre varv på volten, men ändå. Inget sjafs som det brukar bli i början.
Ge mig sommar :)

Kommentarer
Postat av: sari

Vilken fin blogg och vilka fina bilder :D Följ gärna med våran hästblogg :D Bloglovin byte? :)

2012-03-21 @ 06:00:36
URL: http://tnmryttare.devote.se
Postat av: Emelie

En månad!! Har du haft praktik eller nåt sånt? :)

2012-03-21 @ 06:54:35
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Tova & Lina ♥

Söt häst! :)

Följa varandra via Bloglovin?

2012-03-21 @ 12:14:18
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback