Dagens aktivering

Gaah, är helt slut.. Praktiken tar död på mig ärligt talat. Två dagar kvar nu, sen älskade, älskade skolan..
Fisen fick ta det lugnt idag. Släppte henne i rihuset och tränade lite lydnad. Hon var superduktig, men i slutet tappade hon koncentrationen lite. Hon var spänd och kunde inte riktigt fokusera när ridskolehästarna gick utanför, då satte jag på linan, så fick hon jogga lite så det släppte. När hon var lugn och lystnade igen så slutade jag för dagen. Tänkte filma, men kom på det i slutet och då hade hon inget fokus på mig så jag sket i det.
-
Superalex agerade även räddaren i nöd. Plötsligt hörde jag ett jamande. Ett sådant "komochhjälpmig" jam. Såklart var en av ridskolans kissemissar fast i sargen.. Tur att jag är smart! Jag stoppade ner ändan på longerlinan så den kunde kloa tag så jag kunde dra upp den! Drog upp den en bit, sen hoppade den själv. Sen var den så gosig!
Jag tror nog att den skulle kommit upp själv, men det kändes så hjärteskärande att lämna den där skrikandes :')
-
Att bropå katter, så tyckter min ponny om att äta sådana. Häromveckan stod jag lite längre ner i stallet. Sen hörde jag att vår stallkatt Flisan skrek jättehögt. Då vände jag mig om och pappa sa lite förvånat:
-Fisen bet katten i svansen..! xD
Min kattätande ponnibus♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback