Alex's smörjskola!

Tänkte visa er hur jag smörjer mina stövlar! Jag försöker göra der så ofta som möjligt så de håller länge. Dock är jag inte lika duktig med mina jodpurs :(


1. Det ni behöver är en liten borste, läderfett/lädertvål (jag har en burk med en gul smörja från Glada Hästen som vi fick med när vi köpte stövlarna), en större borste och en svamp.
2. Börja med den lilla borsten och fettet. Dutta på fettet med hjälp av lilla borsten lite här och där på stöveln. Lite mer där det är skitigt och lite mindre där det är rent. Jag brukar borsta in fettet med lilla borsten om det är jätteskitigt på nått ställe.
3. Sen tar ni den stora borsten och börjar arbeta och borsta ut fettet. Försök borsta i ungefär samma riktning hela tiden. Fortsätt tills fettet är utgnodd och stöveln ren.
4. Som finish tar ni svampen och drar försiktigt i samma riktning på stöveln. Detta gör att eventuella streck som borsten lämnat i fetten försvinner och stäveln blir blank!
Som nya!
Såhär fin blev min ena ridsko när jag putsat den! =)

Kommentarer
Postat av: vira

Vad fina de blev :)

2012-03-05 @ 20:04:04
URL: http://viras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback