Dagen!

Hela dagen har tillbringats som funktionär i stallet. Det är de årliga hopptävlingarna på gräsbanan! Som tur var, fick jag vara tidtagare och sitta i domartornet hela förmiddagen för det spöregna! Men i de två sista klasserna när jag skulle vara på banan sprack det upp! Utöver det har jag träffat roligt folk, tagit hand om hästen, fixat inför imorgon och nu tittar jag på Twin Peaks.
-
Fy i H-vete vad nervör jag kommer vara imorgon. På hemmaplan å allt. Jaja, det går!
Jag ska iallfall ha Scapa schabraket, gummiboots, magplatta, Dyon-kopia tränset och kimblewickbettet. Sen får jag se om jag tar martingalen eller inte. Och beroende på vilken sadel jag får, bestämmer jag om jag tar svarta eller bruna skydd. På mig själv ska jag ha vita ridbyxor, blingskärp, KL-tröja och ev. tävlingjackan om de regnar. Sen John Whitakethjälmen och skor med (fula) chaps ;)
Måste ta och köpa nya skor och chaps. Skorna har spruckit och chapsen är mer för hemmebruk. Jag vill ha lite snyggare när jag ska tävla. Kommer förhoppningsvis åka på mer hoppningar och då vill jag inte ha stövlar.
Wish me luck now! And I hope I will see you alive nest time :D
Jag tycker det alltid är himla kul och bra stämning på våra grästävlingar! Även om det alltid regnar... Det är fina hinder och alla gör allt för att banan ska hållas i bästa skick. Tycker det är extra proffsigt iår, men en BIL på banan! Det ni! Inte alla lokal/regionala tävlingar som har det inte! Det är även en cafeteria öppen med grillad hamburgare och diverse sötsaker och drickor. Bästa Kusen säljer godis som vanligt. Även två tält är uppställda, ett med en lokal ridsportbutik och en med skönhetsprodukter(?). Vi har lätt de bästa hopptävlingarna!
Sen beundrar (och är lite avundsjuk..) jag de ryttarna som startar en massa olika hästar, som Stina Lilje. Hon kommer med sin lastbil och hoppar en 5 hästar. Meen, det kommer ju jag också ha snart, fast dressyrhästar såklart! :D
Morgondagens outfit, eller delar av den.. ;)

Kommentarer
Postat av: almina och alice

fin blogg ! kolla gärna in på vår blogg http://aaryttarna.blogg.se <3 tack!

super fin häst :D

2012-06-16 @ 22:29:45
URL: http://aaryttarna.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Emma

Var med och tävla om ett tagelarmband :DD



http://championjumpers.blogg.se/2012/june/stor-bloggtavling-vinn-ett-tagelarmband.html

2012-06-18 @ 15:38:36
URL: http://championjumpers.blogg.se/
Postat av: julia

såg att du kommenterat på linn ztrelins blogg att man kan se på spenarna pm ens sto har haft föl tidigare, har du ingen bild du kan visa exempel. förstår inte riktigt vad som menas med "uppdragna" :)

Svar: Jo, de ska jag fixa :)
alexofisen.blogg.se

2012-06-20 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback