Veterinären

Snart är det imorgn! Spännande, spännande!! Och grattis till Pappa som klarade BE-kortet idag! :D
-
Idag fick jag sluta skolan redan 10.20 för veterinären skulle komma på besök till Felicia. Jag och mamma åkte ut till 12 iallafall, sen fixade vi iordning stallet så det var klart. Sen tog jag in Fisen och pysslade med henne. Jag tog med henne ut i lilla och rastade av henne lite. Det var välbehövligt! Sen tränade jag lite med henne. Hon har blivit otroligt duktig måste jag säga! Vi har fått ett sådant band mellan oss nu♥
Jag har typ börjat trickträna henne lite smått, inget seriöst utan bara på skoj. Än så länge kan hon "puss" och lyfta båda frambenen på kommando. Sen kan hon framdelsvändning, backa, stanna och "hit". Bara å fortsätta träna så kan vi vara med i Lucia-showen!! (a)
-
När vi var klara där gick vi tillbaka till stallet, och då var klockan halv-, kvart i två. Jag smorde tränset inför imorgon och donade lite. Sen ringde veterinären och sa att hon skulle komma vid tre (vi hade ju "bara" väntat i 3h då). Så jag hann frissera ponnyn + fixa iordning Zally så det bara var att sadla sen. Veterinären kom iallafall, och Felicia skötte sig exemplariskt vid tandraspningen. Sen frågade vi om hostan, och hon trodde det kunde bero på höet eller spånet (eftersom vi ganska nyligen bytt båda). Hon föreslåg att vi skulle blöta höet och spånet lite innan vi lägget in de. Men vi får tillbaka vårt gamla spån imorgon så det behövs inte. Våra hästar får två olika hön, men nu ska Fis bara få av det gamla som vi vet hon tål. Men det vara bara å rida på som vanlig, och om hon får hostattacket så är det bara att ta det lite lugnt en stund. Om det inte blir bättre eller värre skulle vi ringa.
-
Zally fick ett litet motionspass. Inte jätteseriöst, för jag var så irriterat på säkerhetsvästen.. Jag var ju "smart" och satte den utanpå jackan, så det var jättebiff och tröck upp tofsen jag hade i håret, som i sin tur tröck upp hjälmen, som i sin tur gjorde att jag fick sitta om en pösmunk och såg inte ett skit. Hatar säkerhetsvästar..
Gammal bild :)

Kommentarer
Postat av: Jessica Eriksson

Sv: Det blir kul. :) Det är bara att hitta en guldponny ( isabell ponny ). :)

2012-02-07 @ 23:23:05
URL: http://braveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback