Träningen

Idag var det träning igen.
Felicia var jättefin mellan hostningarna och hacken som blev. Astrid berömde mycket när vi gjorde öppna. När vi skulle galoppera, hostade hon jättemycket och var konstig så jag fick jobba på en egen volt där jag kunde sakta av och låta henne hosta och så utan att förstöra för de andra. Så jag tog de i Felicias takt och jobbade. Först gick det jättebra, men sen kom hostandes igen. Då pratade jag och Astrid och bestämde att det fick räcka för idag. Så jag jobbade i skritt restan av lektionen. Jag gjorde mycket ryggningar och sådant, och de tyckte Astrid var bra.
Vi pratade lite om onsdag och hur de blir och kommer gå till, sen slutade vi :D
-
Veterinären kommer på tisdag iallafall, och ska raspa tänderna. Då tänkte jag fråga om hostan medan hon är där.
Jag tror (och hoppas verkligen) att det är kylan och att Fisen blivit känslig mot den torra kalla luften. Hon är pigg och vaken och har ingen feber så jag hoppas verkligen inte att det är någon allvarligare.
Måste också berätta en liten rolig sak. Till träningen tar alltid någon av våra föräldrar med sig fika, och vi som tränat får de efteråt. Jag och Fisen delar alltid, ofcourse! Apelsinfestis är favoriten men det är så kallt att hälla den i handen så får hon slicka där, så idag tänkte jag att hon kunde dricka ur sugröret. Tro inte på fasen att hon gör det också!! Först bet hon i det, men sen drack hon ur det! :D
Fisen♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback