Söndag

Idag har jag faktiskt "tävlat" lite! Nej men det var en seriedressyr och då var Lagtävlansprogrammet med, så jag passade på att rida det. Det drog ut på tiden, och allting var jättesegt så framridningen blev alldeles för lång för Felicia. När väl jag fick rida, så var det som att sitta på en tub med halvtorkat Karlssons klister... Men vi genomförde programmet helt Ok, men jag fick allt jobba för det.
-
Ja hann precis hem och äta en korv med bröd, sen tillbaka ut till stallet. Barnkalas stod på schemat! Jag, Melina och Helene hade det. Jag fick bli lite lek- och barnledare medan de fixade mer med de andra sakerna. Himla roliga och snälla barn var det! Även fast jag låg nerbrottat och hade fyra barn över mig ett tag :)
-
Efter kalaset fixade jag Fisen, bytte täcken o gjorde mat. Angelica var där och skulle släppa Biondie så jag hjälpte henne. Alexandra "hinderstylearn" Lundmark is my name! Nejdå, men Biondie fick hoppa lite, och det tyckte hon var buskul! Sen snodde jag Biondie en stund och körde lite "NH". Hon är bl.a väldigt spörädd, och i början flydde hon så fort spöet kom nära. Men jag jobbade med det och tillslut kunde jag röra med spöet över hela henne. Jag testade även lite "inkallning". Hon är väldigt svår att få kontakt med tycker jag, så det tog ett tag att få henne att inte bara springa runt och flänga. Det tog ett tag, men tillslut kom hon när hon skulle! I slutet testade jag att flytta henne lite fram och bakdelsvändningar för hand och avslutade med spöet igen.
Det är en riktigt rolig och spännande häst att jobba med tycket jag. Hon är speciell, låter sig inte luras. Hon är väldigt olik Felicia, vilket gör det lärorikt att jobba med henne då man måste hitta andra metoder för att lyckas. Jag jobbar gärna fler gånger med henne om jag får chansen!! :D
Biondie och Felicia goes westernhästar! :D

Kommentarer
Postat av: Jessica Eriksson

Hej. :)



Vilken fin blogg du har. :) Kicka in på min blogg som handlar om massa kul och kommentera så skulle jag bli super glad.! :D



Kram Jessica

2012-02-07 @ 21:42:28
URL: http://braveheart.blogg.se/
Postat av: Jessica Eriksson

Hej. :)



Vilken fin blogg du har. :) Kicka in på min blogg som handlar om massa kul och kommentera så skulle jag bli super glad.! :D



Kram Jessica

2012-02-07 @ 21:42:29
URL: http://braveheart.blogg.se/
Postat av: Jessica Eriksson

SV: Jo, fast det är min lilla syster som ska tävla där ( båda klasserna ) på Köpning. :D

2012-02-07 @ 23:00:23
URL: http://braveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback