Dum ponni :(

Jag var riktigt arg på min lilla ponny idag.. Jag skulle nämlingen rida ut en sväng. När vi nästan kommit till ridskolan tvärstannar hon och vägrar röra sig. När jag väl får fram henne går hon 2m och sen tvärstannar igen. Så håller det på hela vägen.. Det tog en kvart att ta sig den sträcka som brukar ta 4min.. Sen slappnade hon av lite mera efter halva grusvägen mot skogen. När jag kommit till slutet av grusvägen vände jag jag då jäklar vart hon pigg. Jag höll henne någorlund lugn och i skritt en bit, sen fick hon tokdamp och flög i luften. Jag försökte sitta kvar, och lugna henne men tjohooo så flög hon i luften igen. Tjohoo sa jag och kastade mig av och ledde henne resten av vägen hem. Fy sjutton vad arg jag var på henne. Bara fjanterier, ingenting att vara rädd eller fjollig över. På hemvägen bara mösade hon på och trodde att hon kunde gå hur fort hon ville och bara stövla över mig.. Men nehe! Jag bestämmer..! Jag kom på att det som hjälpte var att gå och hålle henne på mulen xD
-
När jag lyckats ta mig tillbaka så satt jag upp och red lite i lilla, bara för att känna igenom henne så hon var avslappnad. Då var hon hur lugn som helst igen :)
Imorgon är jag "ledig". Vi har vinteridrottsdag och jag har valt ridning på egen häst -> alltså ledig! :D
Haha, wtf, den blev upp och ned xD

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du som sa att det hade gått bra i dag med Felicia...

2012-02-13 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback