Helgen

Nu är helgen snart slut och det är nyårsafton imorgon! 
 
Igår åkte jag och min far ut till stallet på förmiddagen för att klippa Fisen. Hon stod som ett ljus och åt sitt hö hela tiden. Det vart lite hackigt rund huvudet innan far kom på att det faktiskt var svårt att klippa när hon åt samtidigt eftersom tuggmusklerna rör sig.. Jag lyckades *stolt* klippa en krona på rumpan också. Delvis med mall, delvis på fri hand. Ytterkanterna gick bra med mall, men sen klippde bladen av mallen. Kan ju skryta med att jag iallafall fått mycket beröm för min krona. När jag klipper sätter jag alltid upp manen för att den inte ska vara i vägen, och när jag gjorde det fick jag ett kreativt infall och gjorde värsta uppsättningen!
 
Efter klippningen red jag i stora ridhuset. Det låg lite markbommar framme så jag passade på att använda dem. Fisen var riktigt fin! Gjorde ganska mycket öppnor och skänkelvikningar och det går verkligen bättre och bättre. Roligt!
 
Idag hade vi morgonfodring och utsläpp. Efter det åkte jag hem och åt frukost en sväng sen åkte jag tillbaka för att kolla på maskeradhoppningen på ridskolan. Synd att jag inte kunde vara med iår, det är ju såå kul!
Frida och Karin från mitt stall var helt klart bäst med "cross" utstyrsel och en avramling. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback