Resultat!

Nu kommer resultat från tävlingen igår. Red en LA:1a och Lagtävlansprogrammet (lagklassen).
LA:1
Framridningen gick bra, hade henne låg och lösgjorde mycket. Dock hade pappa smord både stövlarna och sadeln så mycket att de satt nästintill ihopklistrade och jag kunde knappt skänkla.
Inne på banan var hon lite spänd men en betydligt bättre än i Fagersta. Inga större missar i programmet utöver ett avbrott i galoppen. Det som förvånade mig var att hon ryggade! Det har inte funkat på hur länge som helst.
Jag är nöjd med våran prestation.

Mellan klasserna var det jättelång väntan. Jag och Johanna flummade runt och gjorde allt möjligt. Utan Johanna hade jag nog inte orkat stått ut. Vi åt lunch och sedan åkte vi och hämtade hennes ponny Tilly som fått varit hemma mellan klasserna.
Jag red sist i laget, så jag han kolla på de två första innan jag och Alva fixade Fisen =)

Lagtävlansprogrammet
Astrdi var med och hjälpte till i denna klass. Felicia var ju, ja - dampig. Hon stod på bakbenen precis hela framridningen... Vi försökte med allt möjligt men det gick inte. Tillslut fick vi henne att trava och galoppera men så fort jag började jobba/ställa krav på henne surade hon ihop. Så inte så mycket gjort på den framridningen inte,.. Inne i kollektingring fortsatte det. Astrid och jag kom överäns om att jag skulle rida in på banan ändå, bara för att Fisen inte skulle tro att bara för att hon dampa skulle hon slippa banan. Så jag skulle helt enkelt bara göra uppridningen, hälsa och sedan rida fram till domaren och utgå.

Jag gjorde som planerat, men domaren övertalade mig att försöka iallafall, vilket jag gjorde. Vi genomförde programmet med vissa dampinslag. Astrid och många andra trodde aldrig att det skulle gå, speciellt inte galoppen. Dock vågade jag inte ta i henne och jobba eftersom framridningen var som det var, så det var ju ingen direkt kvalitéridning. Typ LC-form.

Efter programmet vart jag så himla ledsen. Jag har fått sådant dåligt självförtroende i ridningen, sen händer detta liksom..

Tack alla för allt stöd. Tack Johanna, mamma, pappa, Astrid och alla andra i laget. Speciellt tack till Frida, som verkligen fick mig på rätt "köl" igen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är bäst gumman!!

2012-04-02 @ 21:21:54
Postat av: PATRICIA

svar: tack tack :) Jaha visste inte att det va du, va roligt ;) jag märkte inte alls att din häst gjorde något ;)

2012-04-03 @ 08:35:20
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback