Ponnymys ♥

Skrittade ut på Fisen idag, grusvägen fram och tillbaka. På ditvägen var hon kolugn och jag skrittade på långa tyglar nästar hela vägen. När jag sen vände vart hon aningen taggad, hehe.. Jag jobbade henne och flyttade henne över vägen så gott det gick. Ju närmare vi kom stallet ju explosivare blev hon. När hon blir så, då traskar hon bara iväg och travar å håller på. Om man då tar tag i henne blir hon förbannad och reser sig och ska krångla, så jag har kommit underfund med att det bästa är att bara försöka jobba henne och krama mjukt i tyglarna.. När jag kom tillbaka travade jag nått varv i paddocken bara för att få henne att slappna av. Då var hon jättefin och lätt i munnen på en gång :)
Snart ett halvår sedan jag hoppade sist..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback