Dagens ridpass

Yieeehh! Jag har fått rida idag, första gången på en vecka!

Felicia hade lite överenergi i stallet och kunde inte riktigt stå still när jag gjorde iordning henne. I början av passet var hon lite okoncentrerad, men det släppte efter en kort stund och hon vart riktig arbetsvillig. Eftersom hon inte blivit riden sen i tisdags så var det mycket lösgörande, fokus på bärighet och att hon skulle vara lätt och inte hänga i tyglarna. Det gick ganska snabbt att få henne fin där, så jag gick över till sidvärtsrörelser, halter och ryggningar. Hon var fin där också, speciellt sidvärts. När hon kändes såpass fin började jag samla henne och få igång bakbenen lite extra. Resten av ridpasset växlade jag mellan samlad och ökad skritt. Alltså skulle hon gå samlad, vara allert bak och flytta undan skänkel sen ner i mellan- eller ökad skritt direkt och fortsätta vara lösgjord. Superduktig var hon!

Hela skritten bestod som ni kanske förstod av skritt, och imorgon ska jag trava och ev galoppera lite också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback