Träning!

idag var de träning. Dressyrträning för Astrid.
Gick ut och började rida fram mycket tidigare är förra gången så Felicia inte skulle bli så himla pigg.
Framridningen gick bra, och jag fick en bra känsla.
Vi fick börja med att jobba med mellanskritt sen jobba i traven. Ställa, öka - minska.
Sen gick vi över till galopp. Vi fick varsin 20m volt. Varje gång vi passerade, i mitt fall bokstaven C, skulle vi lägga en 10m volt. Vid den öppna delen skulle vi öka, sen tillbaka till 10m volten. Då skulle hästarna vara balanserade.
Sen fick vi göra samma övning som förra veckan. Vända över ridbanan sen flytta längs långsidorna.
Felicia var lite knackig där, men jag tror jag inte koncentrerade mig fullt ut.
Är nöjd med träningen iallafall. Felicia var helt genomlöddrig av svett efteråt. Hon har så förbaskat mycket päls redan! Dags att ta fram klippmaskinen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback