Tävlingsresultat!

Gick upp 04.00 i morse för att bege mig till Örebro Ryttarteam.
Vi var såklart först på plats och fick parkera längst bort precis bredvid banan så nära och bra.
Eftersom hon var överpigg och bara drog igår så att jag inte kunde lossa henne, så fick det bli lite längre framridning.
Hon var piggelin på framridningen, men till slut vart hon fin. Problemet är att hon är så tittig. Så fort någonting låter/rör på sig så spänner hon upp halsen och ska kolla på det. Då blir hon stel och orörlig.
-
Jag gick ut och fick vänta e stund innan kollektingring. När jag kommit in på banan sen så vart hon spänd. Läskiga saker låg ju utanför staketet och ett läskigt domarbås.
När jag fått startsignal så dog hon. Jag fick sitta och trycka henne igenom hela programmet. Det vart ett avbrott i galoppen, men jag är jättenöjd iallafall. Lite mer energi och aktiv trav nästa gång bara!
-
Sen skrev domaren att jag skulle länga lädrena. Det skrev en domare i våras också och då länge jag. Nu ska jag alltså länga ytterligare?  Jaja, får ta det på lördag.
Nästa helg ska jag pröva att rida fram jättelite. Få se hur de går =)
Bilder och film kommer! Ska på kräftskiva ikväll med alla grannar =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback