Gårdagens ridpass.

Igår trimmade jag Felicia i paddocken. Nu börjar ju tävlingarna!
Pappa var med och fotade, men han vägrade ta med blixt(!), så alla bilder utom tre är supersuddiga och dåliga....
Iallafall, så var hon super fin när jag tog tyglarna!
Fin, och mjuk. Jag skritta och trava fram, sen tog jag en skrittpaus.
När jag då tog tyglarna vart hon supermega pigg och började streta emot. -.-'
Då var det bara att lösgöra, och försöka hitta ett bra tempo och en bra känsla.
Det tog en stund, men i slutet vart hon finfin igen! Det är bara så drygt att varje gång det kommer någon gående, på cykel eller det händer någon utanför paddocken måste hon dra upp huvudet så högt hon kan, spänna sig och riktigt blåstirra på det som händer...
Hon blir helt paralyserad i en stund..
Jag tränade mycket på övergångar, flytta för skänkeln, framåtbjudning och halter från trav och igång igen.
Det roliga är att när hon går fint i traven, så fattar jag galopp, då blir hon jättepigg och drar, sen får man börja om med traven igen för att få henne fin.
Red igenom delar av LB:1 som jag ska tävla härnäst. Det gick väl okej, men jag måste rida igenom hela programmet någon dag, vilket inte är så lätt när det är flera hästar i paddocken samtidigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback