Träningen!

Det var en bra, behövlig träning igår.
Vi började med att Felicia skulle svara på skänkeln framåt direkt. Pang lixom!
-
Sen fortsatte vi med galoppen. Då fick jag fem varv på volten på mig att få en perfekt galopp. Sen frågade Astrid om jag var nöjd med den galoppen. Nej,de vart jag inte. Då frågade hon varför och jag svarade på de.
Sen fick jag fem varv igen, men då tjatade och hjälpte hon mig. Då vart det mycket bättre.
Sen bytte jag varv. Sen fick jag fem varv på mig igen att fixa galoppen själv. Då red jag mycket bättre.
Vi pratade om att rida hemma och att rida fram. Jag tycker jag är lite lat och bekväm och rider inte alltid 110% hemma. Men hon tyckte inte jag var lat om jag red 6 dagar i veckan. haha =)
-
Hon berättade att det berodde på att man ska utvecklas i huvudet. Att man hela tiden måste tänka som tränaren tjatar på träningarna. Komma ihåg vad den tjatar om och utföra det själv.
Jag fick tipset att jag skulle rida ett varv runt fyrkanten och göra den perfekt, rida 110% som på träningarna. Sen vila, långtygel och pusta. Sen rida ett varv igen, 110%, sen paus.
-
Nu ska jag rida såhär varje gång när jag rider dressyr. Sen sa Astrid att jag måste bli starkare i bålen. Så varje kväll ska jag göra situps och träna på pilatesbollen! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback