Oops..!

Igår när jag red, satte jag på hacket eftersom hon har ett litet sår ovanför mungipan. Vet inte vad det beror på men tog hacket iallafall.
Hann skritta ett halvt varv så blev Felicia "rädd" för barnen som gick brevid paddocken. På en 10-dels sekund vände hon och sprang åt andra hållet. Jag som inte alls var beredd på detta, följde såklart inte med utan landade i den hårda paddocken..
Upp igen och fortsatte rida. Efter 10 minuter satt jag och red som vanligt och Angelica kom gående från ridskolan en bit bort. Schviss sa det och ponnyn drog iväg i full fart och jag hänge på sviskan och försökte förgäves hålla mig kvar. Fast jag lyckades denna gång faktiskt, =)
-
När jag ramlade av landade jag på ena skinkan så den gick inte att sitta på sen. Hela kvällen fick jag sitta på den icke mörbultade skinkan....
Pappa kom på den fiffiga smeknamnet "Tårtan" åt mig eftersom jag ramlar av så ofta och måste baka tårta..
-
På kvällen hade vi träff med laget hemma hos Johanna!
Först var Lena snäll och hämtade mig och Lovisa sen fick vi följa med och lämna Pumpor i Stäholm.
Sen åkte vi ut till Ryberg's hus. Johanna var i stallet och knoppade inför tävling imorgon. Jag och Lovisa fick ta in deras andra två hästar sålänge.
Sedan åt vi mat. Tacos stod på menyn. Gott var det!! =D
Sen skulle vi kolla på filmerna från träning och tävling med vi fick det inte att funka så vi tittade på en programridningsfilm istället.
-
När den var slut fick jag skjuts hem av Jansson's.
Laget till finalen av Div 2 var tydligen redan uttaget. Det hade jag ingen aning om, men de hade bestämts i Hallsta redan. Mamma och pappa visste heller ingenting. Iallafall så rider jag i laget då! =D=D=D=D
Avramlingsbild från Mathias i somras!

Kommentarer
Postat av: Lisa - Dressyrfocus.blogg.se

Usch inte alls kul att ramla ont, och ännu mindre kul att inte kunna sitta sen :p Haha stackare!

2011-10-08 @ 20:42:52
URL: http://dressyrfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback