Finalen!

Nu tänkte jag skriva om den underbara lördagen!

Vi åkte till stallet vid kl 07. Fixade, knoppade, packade, lastade och åkte iväg.
Jag hade första start 11.47, näst sist i klassen. Red fram en halvtimme ungefär, jobbade och lossade i båda varven, samt gjorde som Astrid sa åt mig i galoppen.
Programmet gick helt OK, inte superbra tyckte jag. Efter min ritt fick jag vänta i collectingring eftersom den efter mig var sista ryttaren. När jag sen skulle gå ut hörde jag att jag fick 64%, så okej tänkte jag, de måste ligga högt i bedömningen, sen sa Ann-Sofie grattis till mig när jag kom ut, och då sa hon att jag låg på 2:a plats!
Så i LB:1 blev det 64,483% och en 2:a placering! =D
Lagklassen gick i LA i finalen. Först ut i laget var Johanna, som red utmärkt och fick 59%.
Malin, nr 2 i laget red på 61%
Jag startade kl 13:37 (elit, haha) och som nummer 3 i laget.
Red fram lite kortare och det var ty kaos på framridningen. Kunde inte rida en skänkelvikning.. Och galoppen struntade jag i.
Programmet gick helt Ok. Vi gjorde så gott vi kunde med de förutsättningarna som fanns.
Det var paus efter ryttaren som var efter mig så fick vänta efter min ritt igen.
Jag red ihop 60,5% ungefär och låg på placering jättelänge =)
-
Lovisa red också jättebra, hon fick ihop 63%.
Nu var det lång väntetid framför oss. Sista ryttaren startade 16.50 och sen var det prisutdelning.
Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback