Tävlingsresultat ;)

Hemma tävling idag. En lokal LC, LB.
LCn:
Superpigg ponny. Red fram en halvtimme, eftersom det var träning igår och jag ville spara energi.
Dampii på banan.. Dunerpigg, men med världens tryck bakifrån. Mot hand och skänkel då och då.
Precis efter den fria skritten, när man ska ta tyglarna var det någon som tappade något på läktaren så hon vart rädd och försökte studsa iväg, sen precis framför domaren stannade hon och försökte resa sig..
I galoppen var hon superstark och typ drog mig ur sadeln..
Sen i ökningen, fick jag världens tryck, världens längning, superfin, men tyvärr blev det galoppinslag.. Men jag fick ner henne och tillbaka.
Det blev 62,59% och en 3e plats, precis utanför placering. Jag trodde jag skulle få typ 50%, haha ;)
-
LBn:
När jag började rida fram ville hon inte gå framåt, hon bara stannade och försökte resa sig hela tiden.
Så fort jag la till skänkeln och tog lite, lite i munnen stannade hon och försökte resa sig. Vi tänkte att hon antagligen var irriterad över något.
Jag testade med att sadla om men de hjälpte inte. Så jag strök mig.
Jessica kom ut och vi tog av nummerlapp, spöet och sporrarna för att se om hon var irriterad över det.
Men det hjälpte inte heller. Jag travade på, du utan att ta i tyglarna för att se om hon var oren, men inte det heller. Då tyckte Jessica att jag skulle testa gå på henne lite när hon försökte resa sig och när jag gjorde det reste hon sig bara högre.
-
Jag kunde ju inte fatta höger galopp häromdagen, och Astrid trodde det var sadeln som låg galet, men nu vet jag inte.
Fisen skulle aldrig göra så av ingen anledning, så hon har ont någonstans :(
Vi ska ringa till equiterapeuten i morgon och få en tid. Vi tar med sadeln så får hon kolla på den också.
I morgon ska jag ta henne på töm och se hur hon reagerar. Det blir ju inte samma tryck på ryggen då.
Men det blir ingen ridning tills vi varit hos equiterapeuten.
Vi kommer tillbaka♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback