Svaren från frågestunden!

Tjockmarkerat - fråga
Vanligt - svar
Vet du hur man gör galopp ombyten ?
- Nja, jag gör de på Zally, inte i serier då, utan lite då och då. Jag har nog ett hum om hur man gör, så både ja och nej.
hur många hästar har du haft ?vad heter dom?
- 2st egna. Philippa & Felicia Minette. Före dem hade jag Kidden, men har var ju inte riktigt min. Nästan bara^^ Han kommer alltid stå mig nära.
bästa vän ?
- Felicia Minette! Haha, men jag har många bästa vänner! =)
hur länge har du ridit ?
- Hästar har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Jag började rida är jag var typ 3 år på Kidden, som då var lika gammal xD. Sen red och tävlade honom tills jag växte ur honom :( Då körde jag bara i några år innan jag började på ridskola 2007, sen köpte jag egen 2008 :)

när köpte du din första häst ?
- 31a Juli 2008 skrev vi kontrakt på Philippa. Men då hade jag haft henne på foder i 2 månader och innan det varit medryttare på henne i 4 månader ;)

vad kostade den ?
- 15tusen =)

hur ser din drömhäst ut ?
- Oj, jag är otroligt svag för Isabeller. Så ett Isabellsto (eller skäck med mycket brunt) med supersteg och taktmässiga gångarter. Inte spinkig, men ingen arbetshäst. Den ska inte var föör känslig men kvick för skänkel och sidvärts. Lätt för samling, men ändå lite och jobba med. Det vart inga dåliga krav heller c",)
om du skulle vinna en miljon kr vad skulle du göra då ?
- Då skulle jag nog köpa en till dressyrponny, en mer utbildad en Felicia så man slipper utbilda den från början. Sen skulle jag nog köpa en hel drös ny märkesutrustning som sadlar, schabrak, träns, boots, you name it..
Självklart skulle jag unna mig diverse grejer som inte är till hästen eller ridsaker också!
hur ska man tänka innan man köper en häst ?
- Man ska hitta en bra stallplats och veta att man kan lägga tid och pengar på hästlivet. När sedan hästletandet börjar bör ha i tanke vad man ska använda den till och hur mycket erfarenhet man har. Har man ridit i 1år och vill hoppa kanske man inte ska köpa en ung dressyrhäst. När man ska provrida är det bra om man har med sig någon som kan kolla från marken. En tränare eller ridlärare kan vara en bra idé. Och det allra viktigaste enligt mig är att det ska "klicka" mellan dig och hästen. Då vet man att det är rätt!

Kommentarer
Postat av: ana

kan du förklara om hur du tror att man gör ett galomppombyte ? :)

2011-11-30 @ 12:47:08
URL: http://linneeaadjupsjo.blogg.se/
Postat av: anna

åker du ut till stallet varje morgon eller fodrar nån annan på morgonen och du åker ut efter skolan ?

2011-11-30 @ 13:10:15
URL: http://linneeaadjupsjo.blogg.se/
Postat av: FASHIONSEA

Adventstävling på bloggen där du kan ha channsen att få ett presentkort värt 100 kr!

Vill du inte ha det själv så är det ju snart jul och jag lovar att alla har någon som skulle bli glad!



LYCKA TILL ♥



http://fashionsea.blogg.se/2011/november/firar-forsta-advent-med-tavling-i-sammarbete.html

2011-11-30 @ 13:33:18
URL: http://fashionsea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback