Super-Zally & Fisen gör kullerbytta =)

Zally gick så himla, himla bra idag! Så fin har hon nog aldrig varit! Kämpade mig igenom en timmes dressyrträning i nedsittning med alldeles för mycket träningsverk. Måste stärka mig mer i bålen så jag sitter bättre bara.
-
Började med att ställa och böja genom olika vägar i lättridning. Sen satte jag mig ner och började flytta henne lite kors och tvärs. Galopperade inte så mycket utan lade fokus på en bra trav. Det blir stadigare och stadigare för varje gång nu. Nu sitter jag inte och studsar en halvmeter upp och ner utan nu kan jag faktiskt hänga med och ha en stadig hand. Lite stolt över mig själv =D
Nu kommer jag inte kunna sitta ned på Fis sen bara, de blir ju som en soffa. Zally har lite mer steg och defenetivt större steglängd än Fis har.
-
Efter jag fixat med Zally och gjord henne klar fixade jag Fis. Borstade och spolade. Sen släppte jag henne i ridhuset en stund. Hon var så jäkla pigg! Först sprang vi runt och busade lite, sen fick hon damp och drog varv på varv på varv i full galopp och bockade. Helt plötsligt släpper det under benen på henne och hon går omkull. Hon reser på en gång men ser helt chockad ut. Hon står och kollar och ser förvånad ut ett tag, sen får hon ryck och drar några varv till i full galopp. Hon såg inte halt eller oren ut, men jag kollar imorgon så hon inte är varm eller halt då. Galenponny...
Måste tillägga att jag faktiskt har styrketränat lite idag efter stallet också. Sjuk träningsverk, ridit Zally, styrketränat... Duktig Alex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback