Gårdagens "ridpass" =)

Igår gick jag ut i lilla ridhuset och tränad lite NH eller vad man ska kalla det. Jag gjorde lite saker som vi fick göra på den där kursen jag var med på i våras iallafall. Sen kom jag på värsta briljanta idéen!
Jag gjorde grimskaftet som ett par tyglar och tränade western på långa tyglar! Jag vet inte riktigt om man kan kalla de så, men det är mitt egna lilla träningsätt nu ;)
-
Jag började med att få henne gå framåt, fast jag gick ganska långt bak. Inte det lättaste när hon är van att gå bakom mig när jag leder. När det funkade, testade jag o svänga åt båda hållen och hon lyssnade superbra!
Prövade att backade henne några steg och hon förstod direkt! Ska fortsätta spinna vidare på den nya träningsmetoden någon annan dag, sen bara måste jag testa det uppsuttet! =D

Kommentarer
Postat av: Topdressage

Caramint Candy - Amanda Moberg

Caramint Candy är en unghäst som håller på att ridas in just nu och hanteras dagligen från marken.

Hon är 2,8 år gammal!



Coelenhages Martha- amanda moberg

Märta är en ponny amanda har på foder tillsamans med en kompis, som just nu håller på att bygga om sina muskler. Och tränas varje vecka för tränare, för att få de bästa möjligheterna till att klättra i klasserna. Hon är 15 år.



Priory Bambi- Nadja Lundberg.

En svart liten ponny med krut i baken som nästan varenda person säger. En ponny som tränas inför Ungponny SM i dressyr ( med lovord från A-tränare i dressyr ) och har fått lovord från Hans Westergren och Alexander Zetterman inom hoppningen.

Är 3,8 år gammal.



Var även med i vår tävling där du kan vinna ett shockemöhle schabrak i valfri färg samt modell och ett par matchande Benlindor.



http://topdressage.blogg.se/2011/november/bloggtavling.html#comment



Mer info och anmälan där!

2011-11-10 @ 15:48:14
URL: http://topdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback