Westernponi <3

Jag har ju fått tag på en westernsadel, som det stod i föregående inlägg.
Idag red jag i den och Felicia Ä-G-E-R-!
Hon lyssnade till höger och vänster i alla tre gångarter. Och då menar jag på långtygel, western alltså.
Åt vänster lyssnar hon bäst, och kan göra ganska fina snurrar enligt mig, (Y).
Hon gör dem ju inte snabbt, men hon gör dem bra, vi har ju inte tränat så länge.
Det bästa var nästan att hon inte bara drog i väg i ökad, snabb trav och galopp som hon brukat, utan höll sig relativt lugn :)
Angelica fick sitta upp och provsitta sadeln också. Sen skrittade jag och Angelica ut, hon på Biondie.
Mamma var med och tog lite kort när jag red, så dem får ni antagligen i morgon.
I morgon ska jag på kurs! På kurs med Klein faktiskt :)
Jag ska på NH-kurs för Olle Wåhlberg.
Tro nu inte att jag inte kan hantera hästar, för det kan jag. Det är väl mer för att bli lite mer insatt i vad NH är, och att det är en kul grej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback