Ridpasset igår :)

Jag och Pernilla red våra ponnysar på Vallen igår.
Vi har varit och hämtat dressyrsadeln nu också!
Fast den är fortfarande plattare än den brukar + att de är nystoppad.
Så det tar väl ett tag att rida in den igen ?
-
Iallafall var Felicia oerhört pigg och stark. Fick ägna hela passet åt att lossa och få henne mjuk.
Det är lite krångligt när jag bara rider varannan dag. Då måste man börja om och lossa och göra mjuk varje dag.
Om man ridit dagen innan är hon förhoppningsvis lite mjuk fortfarande.
-
Det låg bommar ute på vallen och dom drog jag nytta av.
Tränade även skänkelvikning. Undan vänster går det superbra, men undan höger gå sämre.
I slutet gjorde jag travökningar som vi är så dåliga på.
Men nu när låsningen släppt så går de utmärkt. Jag kan bara inte sitta ned o.O

Kommentarer
Postat av: vendela&sanna! ♥

fin ponny ! :D

2011-05-27 @ 21:57:35
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback