Rida Stor Häst :)

Igår provred jag Zallyleja för första gången.
Hon är storhäst, och är isabell.
-
Jag red iallafall i stora ridhuset en stund.
Hon var mycket större en Felicia. Sedan hade jag bara jodpush, så jag fick inget stöd för skänklarna.
-
Hon var väldigt rolig och rida. Först skritta och travade jag en stund. Sen kom ridskolehästarna in i ridhuset. Barnen skulle bara sitta upp och sen gå ut en sväng. När de gått ut blev Zally jättepigg.
Jag travade sen skulle jag galoppera. Hon kände förmodligen att jag inte kunde sitta emot, så hon började bocka!
Jag satt kvar, sen travade jag en stund. Sen skulle jag galoppera ett varv, så att det gick bra. Men efter en kvarts varv började hon typ studsa i galoppen. Jag trodde hon fått korsgalopp, så jag tröck på så hon skulle byta.
Men hon började bock ännu med och jag flög som en liten vante :D
-
Jag landade på axeln och höften, men det gick bra. Lite stel idag bara.
Zallt yrade runt i ridhuset en stund, sen fick vi tag på henne, och jag satt upp och skrittade en stund. Sen kom ridskolehästarna tillbaka och vi gick ut.
-
Jag ska rida henne igen, men då ska jag ha stövlar, så jag får stöd, kortade läder och säkerhetsväst :D
Man ska känna på de värsta sidorna först :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback