Regionssjukhuset Strömsholm

Idag följde jag med Marika som skulle till hästkliniken i Strömsholm med Biondie.
Både i och ur lastning gick bra, och väl där ställde vi Biondie i en box och väntade på hennes tur.
Först blev hon skodd av Micke, som har hovslageriet där. Han hade en väldigt rolig dialekt!
När Biondie var klar där fick hon gå in i boxen igen för att vänta på veterinären.
När hon var hos hovslagaren fick hon lugnande medel, så när hon slapp en ny spruta när tänderna skulle raspas.
-
När veterinären kom, så hälsade han och vilket rejält handslag han hade!
Biondie ville först inte gå in i rummet där hon skulle få tänderna fixade, men det gick tillslut.
Samtidigt fick hon en vaccinationsspruta. Allt på en gång, lika bra!
-
När allt var klart fick jag en schweizernöt av Marika, TACK !
Sen var det bara att lasta och åka hem igen.
Väl hemma i stallet tog jag hand om och fixade min lille Felicia :D ♥
Ni får en sné bild på mig och Biondie :D

Kommentarer
Postat av: sara

den bilden har en riktigt skicklig fotograf fottat! :D :D

2011-05-05 @ 20:31:28
URL: http://ssochen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback