Olyckan..

Igår hände en olycka i stallet kan man säga..
-
Jag red ett vanligt pass i ridhuset. Inte hårt alls, normalt. Felicia var väldigt fin.
När jag skrittat en stund, så skulle jag bara trava av henne. Då kändes hon oren och halt, så jag satt av på en gång, och lyfte på hovarna men hittade inget. Hon var fortfarande oren, så jag gick ut med henne på en gång.
-
Jag öppnade dörren och när Felicia kom ut så backade hon, som att hon blivit rädd för mig.
Sen föll bakbenen bara ihop, som spagetti. Hon landade på rumpan, som att hon satte sig.
Hon fortsatte runt och landade pladask på ryggen, med sadel och allt.
Jag har aldrig varit så rädd!
Hon reste sig dock på en gång. Sara som sett att Felicia låg upp och ned, och trodde att jag låg under, hon kom springande.
-
Sara tog in henne i stallet, och vi spolade hela henne med kallt vatten. Sen verkade hon ganska normal. Hon åt gräs, och sen åt hon betforen.
Vi åkte ut senare och kollade mera. Då var hon jättestel i benen. Hon reagerar inte när man trycker på ryggen, men jag ska sitta upp idag och kolla då. Det blir ju mer tryck på ryggen då. Hon var lite varm också.
Om hon är varm idag också, smörjer jag med liniment.
Vi ska nog ta ut en massör till henne också.
-
Eftersom hon landade på ryggen med sadel och allt, så vart sadeln tillplattad. Jag skulle vilja säga en flatback-dressyrsadel. Vi ska lämna in den på sadelmakeriet, och se om den gått sönder inuti.
Dem kanske kan fixa den, annars får vi köpa ny.. Hoppsadeln är för liten, och dressyrsadeln är platt.
Tur att westernsadel finns. Måste bara köpa en pad till den.
-
Får se hur det blir med träningen på lördag. Vi tränar ju i stora ridhuset, och det är jättedåligt med luft där.
Jag vill inte rida där om det är varmt ute. Isåfall blir det väl i westernsadel.
Tävlingen på söndag får vi väl också se hur det blir med den. Stryker mig från första klassen iallafall, så hon slipper stå i en varm transport hela dagen.
-
Fyfan, jag blev så rädd! Hon aktade sig, så att hon inte skulle ramla på mig.
Älskar dig Felicia Minette ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback