NH-kurs :)

Hela dagen har spenderats med ponnyn på NH-Kurs.
Det var Olle Wåhlberg som hade den. Han var rysligt bra, och jag har lärt mig massor.
Det var jag med Felicia, en gigantisk häst, och sen 5 små islandshästar :)
-
När vi kom dit, så fick Felicia en liten hage att gå i, sen år vi frukost och Olle pratade ganska länge.
Efter det, så visade han lite övningar på en relativt ohanterad unghäst.
Första träningen var med häst vid hand. Då fick vi göra olika övningar, och Olle tog in oss en och en. Så länge fick man stå och vänta, kolla och studera.
Det var pastasallad till lunch sen en till träning med häst vid hand.
Då gjorde vi lite mer praktiska grejer, så som att gå igenom grindar, och så.
Efter en kort fika, var det uppsutten träning. Maria, hon som typ ordnade denna kurs, gick med Felicia när jag åt min lunch, och hon tränade lite med henne. Jag fick lite tips av henne också.
-
Hade westerntränset med mig. Och det blev barbacka. Först var jag helt själv i ridhuset, då var Felicia lite spänd.
Men hon lugnade sig när alla andra kom. Alla skulle visa samma sak som vi gjorde från marken, fast nu från ryggen.
För mig gick det alldeles utmärkt :) Felicia blev lite sprallig ibland när de små Isisarna töltade förbi :)
-
Supernöjd med dagen! Har lärt mig massor, och jag ska träna vidare på dem grejer vi lärt oss idag.
Haha, måste ju faktiskt berätta att i slutet, så satt Olle upp på Anettes Islandshäst och töltade för första gången i sitt liv, har filmbevis (!) :D
Gammal bild, men tänkte tanka över bilderna från igår nu  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback