Miercoles !

Si, si, hoy es Miercoles !
Efter skolan följde iallafall Emma med hem, och vi spelade in en fysik-film om tryck.
Detta är till ett NO-projekt, vi hade alltså inte bara lust att göra en film om de :)
Det tog några timmar att fixa, filma och klippa, men nu är den klar.
-
Red Felicia på hacket idag. Hon går så förbannat fin på det!
Började med att göra lite öppna, sluta och träna ryggning som jag fick som "läxa" av Olle.
Sen i travarbetet jobbade jag mycket med min sits. Nu har jag fått till det i traven också. Känns så himla skönt.
Nu sitter jag bara och rider, sätet är bra, skänklarana stilla.
Sedan tränade jag på mellantraven. I den har jag inte riktigt fått fram henne. Tror det beror på att jag inte riktigt vågar, då jag studsar som en gummiboll, och då tappar hon formen.
Nu har fått till riktigt bra ökningar. Nu känner man hur hon inte bara går fortare, utan länger på steget också.
Jag kan sitta kvar, och hon bibehåller formen.
-
I galoppen gjorde jag mycket samlingar. Korta - länga galoppen.
Gjorde även galoppserpentiner, och guuuud så bra det gick. Hon gick kvar i form, samlat, hela serpentinerna!
Prövade att korta galoppen riktigt mycket, och gick in på en superliten volt en gång, och det gick!
-
Tänk om man fick tävla på hackamore! Vi skulle vinna SM! Det är så kul att rida när hon går så bra. Man kan lixom experimentera lite. Som galoppserpentinerna. Jag har aldrig gjort sådana på träning, inte på någon häst.
En gång gjorde jag några volt-tillbaka i galopp och fortsatte långsidan ner (som i LA:1), för en halvutbildad (men superbra) ridlärare. Då red jag också förvänd galopp runt hela fyrkantet första gången. Detta var i mars?
När jag debutera LA, hade jag aldrig ridit fövänd innan. Inte ens ridit igenom program, eller programdelar på Felicia.
Jag bara satt upp och red en LA lixom o.O
-
Förstår knappt hur långt vi har kommit i våran utveckling, från den där dagen i oktober 2008 när jag red henne första gångar, tills nu.
Felicia Minette, perfektaste av dem perfekta!
Älskar dig ♥

Kommentarer
Postat av: Evelina

KUL med så många bilder från olika tillfällen :D

2011-05-12 @ 17:23:09
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback