Lycklig Chey !

Fantastiskt rolig dag!
Sov länge, sen åkte jag ut till Felicia.
Gick en sväng med henne, sen tränade jag från marken i ridhuset. Hon har trampat sönder en bit av hoven för den är övervuxen, men hovslagaren kommer nästa måndag. Därför kan jag bara vara på mjukt underlag.
-
Vid 16-tiden var vi till mormor och morfar och åt smörgåstårta. Min morbror fyller år idag, Grattis!
Sen har mamma fyllt, så vi firar de samtidigt. Farmor o farfar, Callis o tobias och mina kusiner var också där.
När kusinerna och Claes åkt, så satt de gamla och drack vin och tjabla.
Då följde jag med Callis & Tobias ut på landet istället och spenderade kvällen där.
-
Först fodrade vi, och tog in hästarna.
Sen gjorde vi i ordning och red ut. Jag red Zatellit. Halvblod på 170+ :)
Vi red ut i skogen en sväng. Gud, så rolig han var och rida!
På hemvägen fick jag prova lite ökad trav också. Riktig trav. Man kände hela hästen och traven under sig.
Härlig känsla!
Callis red Zirius (Zigge), Zatellits lillebror :)
-
När vi kom tillbaka, fixade vi dem och gjorde iordning Zodiak, som förövrigt är storebror till de två föregående.
Jag fick tömköra Zodiak, eller Zudden som han kallas. Roligt de också. Mycket att tänka på med positionen, kontakt, framåtbjudning och hela köret. Men de kommer de också.
Zudden var duktig han också! :D
-
När han var klar, borstade jag av Kidden. Min lilleplutt♥
Sen skjutsade Callis hem mig till stan igen. Mamma och Pappa är nu hon grannarna och fortätter fukta struprören.
Man kan säga att min far inte är i normalt tillstånd o.O
-
I morgon åker vi i Kusen + några andra, till Högbo Bruk, och ska vara med på Fångarna på Fortet!
Avgång 8.00, så godnatt :D
-
Awsome dag, och awsome kväll i Lyftinge, tack!
Lånade en bild på Callis, och Zatellit. Hoppas de går bra :D

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Om du ska till Gripen så ses vi där ja!! :D



Kram

2011-05-22 @ 23:02:30
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback