Lång helg.

Kan ju berätta om igår först. Förlåt för kass uppdatering men det har varit en jobbig helg....
-
Igår åkte jag och pappa till stallet kl 07.00 för att mata och släppa ut hästarna. Sen hjälpte vi Jessica att lasta Gösta.
När hästarna var ute så gick pappa och började fixa med för hans del, dagens arbete. Han och några till skulle riva och bygga nytt staket runt stora gräsbanan. Det ska vara hopptävlingar där den 11-12 Juni, så det måste vara klart då.
Jag mockade och fixade i stallet. Sen hämtade jag en tunna, som jag gjorde iordning, och bar ut till Felicias lilla boxhage som hon ska gå i. Vattenslangen räckte såklart inte dit, så jag fick gå med vattenkannor..
4 gånger fick jag gå. Då med två fulla vattenkannor varje gång och krångla mig igenom alla snören.
Sen satte jag mig i hagen och höll Felicia sällskap.
-
Vid tio, halv elva kom mamma, och vi åkte till ridsportbutiken. Vi köpte Grov Krafft som skulle vara bra när hästar har korsförlamning. Sen skulle vi köpa E-vitamin, men det fanns ingen. Eller det fanns, men den gick ut på tisdag, och då kändes de lönlöst. Så vi köpte SeloE som också var E-vitamin, fast i pulver form. Det andra var flytande.
I SeloEn finns ett ämne som gör att hästen lättare tar upp E-vitaminen.
Sen hittade jag en repgrimma med lång grimskaft med turkos/brun färg. Jag ville ha en med långt grimskaft, eftersom jag förmodligen inte kommer att få rida Felicia på ett tag, så kan jag ju träna med NH från marken.
Det jag lärde mig hos Olle.
-
När vi var klara där, så åkte vi vidare till Strömsholms Sadelmakeri för att lämna sadeln.
Felicia landade ju på sadeln, så den vart platt.
Vi lämnade in den där i allafall, och dem trodde att någonting gått av inuti.
Själva sadelmakarn Johnny var inte där just då, men han skulle höra av sig på måndag om den går att laga eller inte. Min älskade Globus Clic ♥
-
På vägen hem från Strömsholm, åkte vi igenom Herrskogen. Det vägen går upp och ned, höger och vänster!
Så klart när man lätt blir åksjuk -.-' Sen var jag vrålhungrig på hemvägen också, så jag mådde så himla illa!
Väl tillbaka i stan stannde vi och åt lunch, tack och lov :D
-
Tillbaka till stallet satte jag mig i hagen hos Felicia igen.
Sen släppte vi in hästarna och fodrade dem.
Vid fyra tiden, var det Astrid träning. Men jag hade ju ingen häst, så jag kollade på.
Senare vid 18-tiden åkte vi hem och åt. Sen tillbaka till stallet och ge kvällsmat.
Då var Felicia så hård i magen efter allt gräs hon ätit, så jag gick ut och gick med henne en sväng.
Hon var även vit på hoven, precis under kronranden. Det såg ut som kalk, och hoven hade typ brutits ned just där.
Det var ju inga stora mängder, men läskigt iallafall.
Tror det beror på att det varit så torrt ute kanske ?
-
Väl hemma vid 21-tiden kollade jag på ESC lite, sen gick jag och la mig :)
Tänk, att för ca 2,5 år sedan fick man absolut inte röra hennes mule.
Nu får jag pussa och gosa och krama.
Det känns som att våran relation blivit enormt stark nu, speciellt den senaste tiden♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback