Helgens Projektarbete! :D

I fredags var alltså jag, pappa, Magnus och Samuel till Bernshammar där Magnus växte upp.
Hans syster hade haft en häst, och hade kvar gamla hästgrejer.
Bland annat en jättefin Westernsadel som jag tog hem!
Sen hittade jag ett nytt (oanvänt) schabrak, ett (oanvänt) ländtäcke, två sadelhängare och ett Hackamore!
Westernsadeln hade legat ett tag och var jättedammig, smutsig och hade nästan börjat mögla.
Men jag har setat och smort den med lädertvål hela helgen, med handduk, svamp och tops!
Idag testade jag att rida i den, och de gick bra :)
Felicia med nya schabraket!
Före smörjning!
Efter smörjning :)
Här har jag smörjt med topps, bara i de vackra mönstret :)
Skillnad?
Felicia "tha westernhäst" Minette :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback