Domen har kommit!

Vi var hos Caroline Stenman igår, som är equiterapeut.
När vi kom dit berättade jag vad som hänt, sen böjde hon å benen och kände lite.
Sen fick vi springa med henne, och longera. Då hade hon puls fram. Men det hade inte med att göra att bakdelen föll ihop.
Felicia fick stå i stallet, eller mottagningen kanske det är.
Caroline hittade en kraftig låsning i bäckenet. Felicia kan ha haft den i flera år.
Hon förklarade och berättade. Då föll många pusselbitar på plats.
Det är därför vi haft svårt med galoppen, ökningar och skänkelvikning.
-
Nu måste jag ändra väldigt mycket på min ridning framöver.
Jag får max rida två dagar i rad, sen måste hon skrittas, eller tömköras eller liknande.
Nu i två veckor framöver, tills vi ska tillbaka, får jag bara rida varannan dag.
Det tog nästan 1,5 h för Caroline, och hon sa att det var den värsta låsningen hon sett på över 10år!
-
Skönt att det "bara" var en låsning och inte korsförlamning.
Jag kan förmodligen vara med och tävla i Fagersta den 18:e.
Då är det ju FINAL! :D
-
Jag red ju Zallyleja igår, men det är en helt annan historia! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback