Träning :)

Gick upp kl 6 för att åka till stallet 7. Det var Astrid-träning med laget kl 8. Jag fick låna Biondie för Fisen var ju snorig igår sen ska hon inte gå i ridhus för mycket.

Träningen gick bra. Vi hade ju inte bästa formen men, men. Vi tränade bara vägar till program så.
vi började med att rida några vänd upp. Gick lite vingligt i början med sen gick det bättre.
Efter det så tränade vi 15m volter vid kortsidan och snett igenom. Det gick bra. Formen och ställning var som sagt inte jättebra men vägarna var bra.
Sen gjorde vi galoppen från programmet dvs fatta galopp vid hörnboksvaten sen fortsätta långsidan och göra en 20m volt vid E/B. Bra med fart hade vi så det blev runda och fina volter.
I slutet rid alla igenom hela programmet. Det gick okej för mig.
Måste tillägga att Biondie höll på med huvet hela lektionen. Så fort man står still början hon rycka och slita i tyglarna allt vad hon kan. Då ger jag länger jag tyglarna så att hon ska sluta, men nej, då går hon iväg!
Så höll vi på hela lektionen. Och i dressyrprogrammet så är det en halt med. När vi kom fram till halten så gjorde hon höll hon såklart på så. Och Astrid sa åt mig att hålla i schabraken samtidigt så hon skulle sluta men icke..
Till slut säger Astrid; De är nått för Ponnyakuten de där! xD
När jag gick med henne i ridhuset sen så lyckades hon smälla till mig över munnen med mulen så fram
tänderna gjorde ett litet jack i underläppen. Inte skönt.. Och de började blöda..
Efter träningen fixade jag Biondie, sen släppte jag ut henne och tog in Felicia.
Mockade och bytte vatten åt båda hästarna.
Sen fick Felicia en riktigt noggran borstning. Ryckta och borsta svansen och så. Sedan tog vi en promenad.
Jag hade varit duktig och tagit med mig mackor och en mandarin till stallet också. Mackorna var goda men mandarinen kunde jag inte äta för att de sved där jacket var. Så Felicia fick den istället. Synd, hon som är galen i mandarin :D
Ska försöka fixa en bild på Biondie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback