Träning och programridning

Idag har det varit träning för Astrid. Felicia var hård och stel på framridningen. Sa det till Astrid så hon hjälpte mig med lite lösgörande arbete. Felicia blev mjuk i vänster och lite i höger. Men Astrid sa att hon har lärt sig vad jag ska göra när jag tar tyglarna och blir därför hård och tar bettet. Vi jobbade lite med det. Sen skulle vi kanske träffas någon gång och gå i genom bara det.
I galopparbetet så red vi på volt. Vi skulle växla mellan 20m, 15m och 10m volter. Det gick bra i vänster, mindre bra i höger.  Sen gjorde vi en övning i trav. Man skulle vända rätt upp, sedan växla mellan att gå ut i höger eller vänster varv. På långsidan skulle man lägga tre volter vid valfria bokstäver. Det gick okej, men jag måste bli bättre på att göra runda volter...
-
Efter träningen red jag Zally. Madde var snäll och låna ut henne så att jag kunde rida igenom programmet.
Zally kan bara gå i ridhuset en stund då hon har haft en senskada, så det passade bra eftersom jag bara skulle rida programmet. Först värmde jag lite och gud så kul det var att rida Zally. Hon är en C-ponny så det var lite annorlunda när man är van att rida stor D-ponny. Det var säker 2 år sedan jag red henne senast. Sen red jag igenom programmet. Zally är ju välutbildat om man jämför med Felicia så det gick bra.
När båda hästarna var ridna och borstade så tog jag ut Felicia för knoppning. Jag började med att tunna ut manen lite. Hon har ju himla mycket man! Jag fick låna en grej av Marianne som var väldigt effektivt. Orkar inte förklara hur den såg ut. Sen delade jag inte manen i olika tofsar men jag orkade inte fläta. Jag gör det i morgon. Startar ändå inte förrän halv 12 någon gång.
-
Nu ska jag putsa stövlarna, sen gå och lägga mig. Tidig morgon i morgon :D

Gammal Bild på Zally :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback