Träning i Kolsva! :)

Skolan var bra, slutade halv tre. Jag fick gå lite tidigare :)
Åkte direkt till stallet från skolan. Fixade hästen och åkte iväg till Astrid Lamprescht för privatlektion.
Det var hemma hos henne i Kolsva.
-
När vi kom dit och lastade ut var Felicia spänd. Sen gick vi in i ridhuset. Det är hälften ridhus, hälften maskinhall, så det står stora traktorer som man rider med.
Anledningen varför Astrid ville ha privatlektion med mig är att Felicia oftast har sin egen vilja och tar bettet som jag tjatat om i några inlägg.
-
Vi började iallafall med att Astrid tog lite i henne och kände som hon gjort en gång förut och visade hur jag skulle göra. Jag satt på och hon höll i tygeln alltså. Sen gick vi ut på volt och så skulle jag hålla ställning och samtidigt flytta för skänkeln längs voltspåret.
-
Vi fortsatte med samma sak i skritt-trav övergångar sen trav-galopp övergångar.
Det var lite lurigt att fatta galopp när man skulle hålla ställningen (på en stark häst som vill vara rak),
samtidigt som man skulle flytta henne genom hela övergången.
Sen skulle jag gå ut på spåret. Inåtställd i hörnen och utåtställd på långsidorna.
-
Vi fortsatte med att vända några snett igenom. Då skulle Felicia vara högerställd första halvan av snett igenom sen skulle jag ställa om efter halva, och då hålla rakt spår.
Vi avslutade med att Astrid visade mig en övning från marken som jag fick i "läxa" att göra varje dag.
Nu vet jag mera hur jag ska göra för att hon ska acceptera mig och inte ta bettet.
-
Väl tillbaka i stallet så kvällsfodrade vi och sen åkte hem. Äntligen hemma. Åkte till skolan 07.30 och kom hem runt kl 20.00 :D

Kommentarer
Postat av: Fanny Gustafsson (fotoblogg)

Söt häst! :)

2011-03-26 @ 09:08:23
URL: http://autofokus.blogg.se/
Postat av: Felicia :)

Ibland är livet inte så enkelt och ytligt som det kan verka i bloggvärlden, läs gärna om mitt liv och lämna en kommentar, folk som bryr sig värmer verkligen.

http://feliciahaldens.blogg.se/2011/march/min-historia.html

puss!

2011-03-27 @ 11:15:03
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback